Moment de l'entrevista amb en Jordi Basté. |
El passat diumenge, 26 de maig, es va emetre el programa "No pot ser", amb en Jordi Basté (enregistrat uns mesos abans, en l'època pre-covid), sobre com la tecnologia i les eines de comunicació digital poden hackejar o amenaçar als sistemes democràtics. En el programa explico dues aplicacions, o cares de la mateixa moneda, en aquest sentit.
D'una banda, l'exemple de com la publicitat a les xarxes socials micro-segmentada pot ser extremadament útil per als partits polítics i els candidats. D'una banda perquè amb pocs recursos (i esquivant les limitacions de la legislació electoral), es pot arribar exactament als votants que volem arribar, amb exactament els missatges que els hi volem fer arribar. I també és útil per a l'elector, en tant en quant rep informació política (publicitat), adaptada als seus gustos, geografia, interessos, etc.
Però, com tot a la vida, aquestes eines també poden tenir un mal ús, utilitzant la publicitat política no per fer arribar missatges concrets a persones concretes, sinó fent arribar missatges falsos, demagogs, o basats en la provocació, als electors per tal de fer-ne un ús com a mínim moralment qüestionable.Podeu recuperar el programa aquí.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada