dimarts, 5 de novembre del 2019

Quant es gasta cada partit en publicitat a Facebook? Entrevista al POPAP de Catalunya Ràdio

El passat 5 de novembre, en plena campanya electoral per a les eleccions generals, vaig participar al POPAP, de Catalunya Ràdio, amb Mariola Dinarès.

En l'entrevista vam abordar la campanya dels diferents partits a les xarxes socials, així com la inversió de cadascun d'ells en publicitat a Facebook i a Instagram per a la campanya del 10N, especialment després de l'anunci, per part de Twitter que no permetria la publicitat política a la seva xarxa social.

Un anunci amb certa trampa, en el sentit que fins llavors l'ús de Twitter com a eina de publicitat política a casa nostra era inexistent... ja que la xarxa social no és una xarxa amb relativa poca audiència (és la 4a o 5a xarxa social en audiència a Catalunya, en funció de si considerem o no Whatsapp o Youtube com a xarxa social), el seu públic està ja fortament polititzat (i, per tant, amb menys opcions de canviar el vot via publicitat) i, finalment, l'elevat cost i el baix grau de segmentació de la publicitat en aquesta xarxa social.

Aquí podeu recuperar la conversa sencera!