divendres, 28 d’octubre de 2005

Radars per a què?

1.111 Persones van morir l'any 2003 en accidents a les carreteres estatals. L'any 2007 hi haurà en total 800 radars fixos a la xarxa viària espanyola.

Radars per a què? Sens dubte, radars per a reduir la velocitat. De tots és ben coneguda la posició de molts radars (tant fixes com mòbils) a les carreteres espanyoles i catalanes. Els conductors, s'avisen mutuament de la presència de vehicles "sospitosos" d'esser una base radar mòbil, i en conseqüència, moderen la seva velocitat per tal d'assegurar-se que no són fotografiats.

A simple vista, pot semblar que aquesta realitat -de tots ben coneguda- no satisfà a les autoritats de trànsit, o millor dit, no millora la seguretat a les carreteres, ben al contrari, molts conductors creuen què aquests radars només són un hàndicap puntual en la seva particular cursa de cada dia.

Però en realitat, això és el que es busca -si més no parcialment-. Aconseguir que un vehicle, torni als 120km/h per uns minuts a l'autopista, als 90 km/h a una carretera de 1er ordre, o als 80 a les rondes, incrementa la seguretat i redueix els accidents. Més encara, si aquests radars es col·loquen en llocs on més accidents per culpa de l'excés de velocitat hi ha (els anomenats punts negres). Cada cop, que un conductor 'fa les llums' i avisa a un altre per a que moderi la seva marxa, evita un potencial accident, i en el conductor avisat, implanta la costum de reduir sempre que passa per aquell tram.

Els radars estan per a fer fotos. No és cert. Per part de les administracions, inclús econòmicament parlant, és més rendible, que cap radar 'fotografiï' a cap vehicle, i per tant, evitar una bona part dels accidents en el seu radi d'influència, que no pas acumular carrets i carrets de matrícules, i en canvi, tenir accidents, que per cert, suposen un cost enorme per a les arques públiques i per a les asseguradores.

Per tant, "ja ens està bé", que els taxistes coneguin exactament on estan tots els radars de Barcelona, o de l'àrea metropolitana de Tarragona per exemple, perquè així, tot i que d'una manera sesgada, estem ajudant a reduir la velocitat punta en aquests trams, i acostumar als conductors a moderar la seva marxa.

Publica un comentari a l'entrada