Aquest cap de setmana, s’ha tancat un importantíssim contracte entre Xina i Airbus (França), per a l’adquisició de 150 avions comercials de
Mentre Espanya busca omplir la cartera de comandes a través de modestos contractes procedents de Veneçuela i Colòmbia, França (seu i fàbrica dels Airbus), signa un acord valorat entre 9.000 i 10.000 MEUR.
Amb aquest acord, Xina pretén per una banda, no només cobrir el creixement del número de vols de passatgers que genera una economia en plena i imparable expansió econòmica, sinó crear un llaç econòmic i tecnològic amb el sector aeronàutic europeu.
A més de la compra de 150 A320, Xina participarà en el projecte per a la creació d’una nova sèrie a
Per tal de fer-ho possible, hi haurà una transferència tecnològica per part d’Europa per tal de crear una nova factoria d’assemblatge i un centre de disseny, d’importància estratègica per al enorme potencial de creixement del consorci europeu al sud-est asiàtic.
Aquesta visió estratègica no només empresarial, sinó també en bona part gràcies a la diplomàcia francesa ja ha donat els seus primers fruits. L’immens A380 (amb una cartera de comandes que ha desbordat les previsions inicials) s’estrenarà precisament a Indonèsia en pocs mesos, un cop hi hagin suficients aeroports preparats per a la circulació d’aquests monstres del aire.
En el marc de la visita del primer ministre xinès, Wen Jibao al Elisi, es va celebrar un acord amb Eurocopter per a la creació d’un nou model d’helicòpter civil, així com la compra d’un satèl·lit de telecomunicacions d’Alcatel i la col·laboració francesa per a la construcció d’una línia d’alta velocitat a Shaitai.
Aquest és doncs, un nou èxit de la diplomàcia francesa, que tradicionalment ha tingut sempre bones relacions amb la potència asiàtica, que ara s’amplien també al terreny econòmic, i situa a França i a EADS amb una situació privilegiada per escampar encara més els seus productes per tot el sud-est asiàtic, en especial els tigres que busquen avions fiables, econòmics i moderns.
Alguns economistes, sobretot americans, van criticar l’ineficiència econòmica del projecte AIRBUS. Avui, estem observant com la seva gran competidora, BOEING, està reorientant el seu negoci cap a la defensa.
Fa poques setmanes, celebràvem que Espanya assolís l’estatus de soci preferencial amb
Així doncs, en l’àmbit de l’aviació hem recorregut ja importants passes per a la cooperació sud-est asiàtic – Europa. Ara ens cal també, treballar en molts altres aspectes. Potser ens haurem de plantejar una cimera Europa – sud-est Asiàtic? Si ho hem fet ja amb la riba sud de la Mediterrània, per què no amb aquesta vital i estratègica regió?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada