El telèfon mòbil i les xarxes socials han deixat de ser "cosa" de gent jove. |
En aquest blog he abordat en vàries ocasions com les xarxes socials juntament amb la telefonia mòbil s'han convertit en dues eines quotidianes imprescindibles, fins al punt que a la ciutat de Barcelona, el 92,6% de barcelonines o barcelonins utilitza el Whatsapp (5 punts més que a la mitjana de tot Catalunya) i si sumem Facebook i Instagram (la següent i tercera respectivament xarxa social més utilitzades a casa nostra), aquestes darreres són utilitzades de manera més o menys habitual per 2/3 de les catalanes i els catalans, segons ens mostra la evolució del CEO. Per si això fos poc (i hom pogués pensar que Facebook i Instagram són xarxes socials encara "minoritàries"), en els propers mesos la publicitat també arribarà a Whatsapp (de manera similar a com succeeix amb les "històries" a Instagram) i, per tant, ja no hi haurà excusa per no invertir en publicitat online, ja que mitjançant aquesta tecnologia serem capaços d'arribar al voltant del 90% de la població.
Els anuncis a Facebook poden aparèixer al nostre PC, Tauleta o Mòbil. |
Una eina potent, ràpida, eficaç i econòmica, però on no podem córrer el risc de fer-ho malament (vet aquí 1 i 2 exemples), sinó que haurem de dissenyar una bona estratègia d'anuncis, on a més aquests no generin rebuig per part de l'electorat, bé sigui en forma de "no m'agrada", comentaris negatius, denúncies de les campanyes, etc. A més, des de fa uns mesos Facebook ja permet, mitjançant una nova pestanya "Informació i Anuncis", comprovar si un determinat compte en aquesta xarxa social té actiu en aquell moment algun tipus d'anunci per a sigui quin sigui el seu mercat. Un motiu més doncs per anar amb peus de plom.
La propera integració de Whatsapp als anuncis de Facebook serà una revolució. |
Però quina és la clau per utilitzar una eina, la publicitat a les xarxes socials, (descarto aquí la publicitat a Twitter i a altres xarxes per oferir moltes menys opcions de segmentació), amb la que podem arribar a un mínim de 2/3 dels nostres veïns (i ben aviat el 90%), d'una manera ràpida, senzilla i eficaç? En una paraula (composta): la micro-segmentació.
La publicitat a les xarxes socials (sobretot a les xarxes del holding Facebook, amb Instagram, anuncis en webs, apps, i ben aviat Whatsapp) ens permet segmentar fins al límit de la nostra imaginació els missatges que vulguem comunicar. Des de fer anuncis adreçats només als pares i mares de la nostra ciutat, passant pels autònoms, la gent del món de la cultura o del voluntariat, la gent jove, la gent gran, els autòctons, els estrangers, homes, dones, el nostre públic "fidel" i el nostre públic "rival... i així fins a l'infinit.
Si som al govern podrem micro-segmentar totes les nostres accions, per tal d'assegurar-nos que arribin al públic objectiu (1) i no menys important, que aquest el relacioni amb la nostra administració primer i amb els seus representants després (2). I si estem a la oposició, encara hi trobarem més avantatges, ja que podrem arribar al nostre electorat d'una manera igual o més eficaç que via mitjans de comunicació (que sovint no solen incloure les informacions de la oposició) (1), ens permetran donar a conèixer el nostre projecte i guanyar així credibilitat (2), i també important, incrementar la notorietat (grau de coneixement) del nostre candidat / candidata (3).
En definitiva, i amb els números a la mà, la publicitat a les xarxes socials és una de les eines de comunicació política més potents que existeixen, i sobretot, escalables a sigui quina sigui la nostra situació (govern / oposició) o mida del nostre mercat electoral (un poble, una ciutat o tot un país). Cal però l'assessorament i l'acompanyament d'experts perquè esdevingui una eina d'èxit per al nostre objectiu i és aquí on podem ajudar els consultors en comunicació, xarxes socials i publicitat digital.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada