dimecres, 12 de desembre del 2007

Monitoritzar la publicitat viral

La publicitat viral s'ha convertit en la principal estratègia de màrqueting en el context de les TIC i especialment del Web 2.0. I una de les aplicacions més utilitzades per tal de fer córrer com un virus la publicitat són els vídeos. En aquest sentit, us recomano la web Viral Video Chart on s'analitza precisament això, és a dir, la distribució i la repercussió dels diferents vídeos que via youtube es publiquen a la xarxa i que després, intencionadament o no, es difonen massivament per part dels propis usuaris, què són els propagadors inconscients d'aquesta estratègia de publicitat.

Destaca d'una manera molt important la secció de vídeos sobre les Primàries Presidencials als EEUU on, cada cop menys s'utilitzen els mitjans 1.0 (televisions locals i estatals) on difondre els spots, i cada cop més és la pròpia xarxa el lloc on fer propaganda (també televisiva) per part dels diferents candidats.

Entre tots aquests spots, el més visitat fins ara és el "HuckChuckFacts", de Mike Huckabee però com ens indica la mateixa web, el virus d'un spot dura aproximadament un mes, així que en algun lloc s'està preparant el proper.